خدمات روانپزشکی ترک اعتیاد

اشتراک بذار برای عزیزت ...

5/5 - (2 امتیاز)

خدمات روانپزشکی ترک اعتیاد با خدمات درمان اعتیاد ارتباط مستقیمی دارد. اختلال عصبی روانپزشکی یک اصطلاح پزشکی است، که طیف وسیعی از شرایط مغز و اعصاب و روانپزشکی شامل می ‌شود.

اختلالات رایج در روانپزشکی شامل تشنج ، کمبود توجه ، نقص شناختی ، خشم غیر کنترل شده ، سردرد میگرنی ، اعتیاد، اختلالات غذا خوردن ، افسردگی ، اضطراب و بی‌ خوابی است.این اختلالات می‌ توانند به طور گسترده ای در علت و البته شدت نوع اعتیاد تاثیرگذار باشند.
خدمات مشاوره و روانشناسی در مرکز ترک اعتیاد آجودانبه برای تشخیص، ارزیابی، درمان و حمایت از بیماران اعتیاد و همچنین بیماران اعصاب و روان قابل ارائه می ‌باشد. با توجه به تجربه می ‌توان گفت، درمان اعتیاد و بیماری اعصاب و روان بر پایه مداخلات روانشناسی بسیار موثر می ‌باشد. جلسات روان درمانی ، گروه درمانی اعتیاد و مشاوره در بهبودی بیمار و جلوگیری از عود بیماری او نقش بسزایی دارد.

 

مهم ‌ترین خدمات روانپزشکی اعتیاد کمپ آجودانیه

 

  • ارزیابی وضعیت ذهنی و فیزیکی بیماران برای تعیین ماهیت و حد اختلالات رفتاری، عاطفی و ذهنی
  • بررسی سوابق پزشکی و روانپزشکی مراجعه کننده به منظور تشخیص بهتر بیماری و امکان تجویز بهترین درمان روانپزشکی ترک اعتیاد
  • انجام تست های مختلف توسط دکتر روانپزشک برای تشخیص بیماری و یافتن بهترین روش ترک اعتیاد به متادون و سایر مخدرها
  • تجویز دارو روانپزشکی و گروه درمانی بیماران اعتیاد تا ایجاد بهبودی
  • همکاری با سایر متخصصان از جمله پزشکان، روانشناسان و… برای درمان همه جانبه بیمار تا رسیدن به بهبودی کامل
مطالعه مطلب
عوارض مصرف اکستازی و روش های ترک

مزایای مراجعه به روانپزشک متخصص اعتیاد

نتایج یک پژوهش حاکی از آن است که تعداد مرگ و میر های ثبت شده ناشی از سوء مصرف مواد مخدر هر سال افزایش می ‌یابد. بازه سنی سوء مصرف مواد بسیار گسترده است و از 12 سال شروع می‌ شود. بهترین کار در زمانی که عزیزی در دام اعتیاد افتاده است این است که بعد مراجعه به کمپ تحت نظر یک روانپزشک قرار بگیرد. ما در ادامه به چند مزایا از مراجعه به روانپزشک اشاره خواهیم کرد با ما همراه باشید.

تشخیص بیماری روانی

سوء مصرف مواد مخدر غالباً در عامل‌ های مختلفی، مانند اختلال روانی زمینه ‌ای ریشه دارد. چنانچه بیماری روانی در کنار اختلال سوء مصرف مواد مخدر درمان شود، شانس بهبودی بیمار و ترک اعتیاد نسبت به حالتی که صرفاً بر روی درمان اعتیاد تمرکز شود، افزایش می‌ یابد. پزشک متخصص ترک اعتیاد از ماهیت این عامل ‌های ترکیبی اطلاع دارد، آزمایش‌ های مختلفی را برای یافتن علت اصلی روی آوردن به این رفتار ها انجام می‌ دهد و سپس بهترین روش درمان را برای پیشگیری از عود اعتیاد توصیه می‌ کند.

گفتگو درمانی و مشاوره

یک روانپزشک اعتیاد محرک ‌هایی را که باعث تسلیم شدن بیمار در برابر رفتارهای مخرب و اعتیادآور شده است را ، شناسایی می کند و سپس ساز و کار مقابله موثری را بر مبنای این یافته‌ ها برای غلبه بر وابستگی بیمار طراحی کند.

درمان دارویی

تنها روانپزشک می ‌تواند مناسب‌ ترین دارو ها را تجویز می ‌کند و دوز دریافت دارو ها را به گونه ‌ای تنظیم می ‌کند که هم علائم ناشی از قطع مصرف مواد مخدر مدیریت شود و هم بیمار بتواند مصرف مواد را به تدریج و به روشی ایمن کاهش دهد و متوقف کند

مطالعه مطلب
ترک نیکوتین

دکتر برای ترک اعتیاد

متاسفانه این روزها افراد بیشتری درگیر بیماری اعتیاد هستند. در شهر تهران بیشتر از هر شهر دیگری آمار این بیماران بیشتر است، زیرا جمعیت تهران هم به نسبت بیشتر از شهرستان های دیگر است.

عوامل مختلفی مانند مشکلات اقتصادی، مشکلات جامعه، مشکلات خانوادگی و … همگی در مصرف مواد مخدر و اعتیاد افراد به این مواد تاثیر گذار هستند.

پیشنهاد میکنیم برای انتخاب دکتر برای ترک اعتیاد که از الزامات ترک اعتیاد است مقاله مربوطه را مطالعه نمایید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فهرست مطالب

پذیرش اورژانسی و ارائه خدمات در این مرکز به صورت 24 ساعته می باشد و تیم درمان و پذیرش کلینیک ترک اعتیاد آجودانیه در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به بیماران و خانواده هایشان می باشند.

دوست داری از اعتیاد نجاتش بدی؟

همین حالا با ما تماس بگیر...
به بالای صفحه بردن