دکتر برای ترک اعتیاد از الزامات ترک

دکتر برای ترک اعتیاد از الزامات ترک اعتیاد

اشتراک بذار برای عزیزت ...

4.3/5 - (44 امتیاز)

دکتر برای ترک اعتیاد

متاسفانه این روزها افراد بیشتری درگیر بیماری اعتیاد هستند. در شهر تهران بیشتر از هر شهر دیگری آمار این بیماران بیشتر است، زیرا جمعیت تهران هم به نسبت بیشتر از شهرستان های دیگر است، در همین راستان انتخاب بهترین دکتر برای ترک اعتیاد یکی از الزامات ترک اعتیاد محسوب می شود

در ادامه اطلاعاتی در مورد الزام دکتر برای ترک اعتیاد به شما می دهیم…

 اهمیت دکتر برای ترک اعتیاد

اقدام به ترک در خانه و بدون حضور پزشک ممنوع!

عوامل مختلفی مانند مشکلات اقتصادی، مشکلات جامعه، مشکلات خانوادگی و … همگی در مصرف مواد مخدر و اعتیاد افراد به این مواد تاثیر گذار هستند.

گاهی افراد خود را فریب می دهند که ما تنها برای سرگرمی به سراغ این مواد می رویم، اما طولی نمی کشد که گرفتار دام اعتیاد می شوند. در این صورت تنها راه نجات، استفاده از یک روش اصولی برای ترک است.

اگر شما و یا یکی از عزیزانتان در دام بیماری اعتیاد افتاده اید، بهترین راهکار مراجعه به کمپ‌های ترک اعتیاد معتبر است. برخی از افراد، از ترس آبروی خود تمایلی به رفتن به کمپ های ترک اعتیاد ندارند، آنها تصور می کنند که به راحتی در خانه می توانند اقدام به ترک مواد مخدر نمایند.

اما باید بدانید که این باور کاملاً غلط است و حتی گاهی می تواند بسیار خطرناک باشد.

در واقع نیاز به دکتر برای ترک اعتیاد بیش از هر چیزی اهمیت دارد. در مرحله اول پزشک متخصص باید اطلاعاتی در مورد نوع مواد مصرفی، مدت زمان مصرف، علت اعتیاد و … به دست آورد تا بتواند بهترین روش را برای ترک اعتیاد آن فرد در نظر بگیرد.

در ادامه این مقاله با کمپ آجودانیه همراه باشید تا اطلاعات بیشتری در مورد دکتر برای ترک اعتیاد به شما بدهیم.

آسیب های جسمی و روحی در اعتیاد

عوامل مخرب اعتیاد نه تنها باعث آسیب‌های جسمی به افراد می شود، بلکه آنها را از لحاظ روحی و روانی هم دچار مشکل می کند. زمانی که یک فرد معتاد دسترسی به مواد مخدر ندارد، از لحاظ روحی روانی به هم می‌ریزد.

پس از گذشت مدت زمانی هم تمامی تمرکز خود را در مورد کارهای روزانه از دست می دهد و مشکلات روز به روز بیشتر می شود. در واقع می‌خواهیم بگوییم که بیماری اعتیاد روح فرد را هم هدف می‌گیرد.

همین موضوع باعث می‌شود تا این نوع بیماران هیچ گونه تمایلی برای ترک نداشته باشند. در نتیجه یکی از کارهایی که برای ترک اعتیاد الزامی است، کمک گرفتن از مشاوران و پزشکان متخصص است.

حتی اگر شما هیچ تمایلی برای رفتن به کمپ ترک اعتیاد هم ندارید، حتماً باید از کمک دکتر برای ترک اعتیاد بهره بگیرید.

در ادامه می خواهیم بدانیم که پزشکان و روانپزشکان چه نقشی در ترک دارند؟ با ما همراه باشید تا اطلاعات جامعی به دست آورید.

 نقش دکتر و روانشناسان در ترک اعتیاد

در طول برنامه ترک اعتیاد پزشکان و روانپزشکان نقش بسیار مهمی دارند. حتماً شما هم ها شنیده‌اید که دکتر برای ترک اعتیاد یکی از موارد اصلی به حساب می‌آید، زیرا پزشک با رژیم غذایی مناسب و مراقبت های اولیه و همچنین مراقبت از جسم بیمار به او کمک می کند تا روند درمان را بهتر و سریعتر طی کند. در این بین روانپزشکان هم به همراه روانشناسان برای بهبود روحیه آسیب دیده فرد معتاد راهکارهای ارائه می دهند.

مطالعه مطلب
عوارض فنتانیل و ترک اعتیاد فنتانیل

این نوع بیماران باید در مرحله اول بدانند که بدون کمک متخصصین، ترک اعتیاد غیر ممکن است و حتی برای سلامتی هم مضر و خطرناک است. همه ما می‌دانیم که مصرف مواد مخدر باعث آسیب های شدیدی به اعضای داخلی بدن مانند ریه، قلب و … می‌شود.

قطعاً ترک ناگهانی آن هم می تواند علائم شدیدتری را ایجاد کند و در این حین خطر سکته قلبی و مرگ هم وجود دارد. به همین علت توصیه می شود که به هیچ عنوان بدون تجویز پزشک و به صورت سرخود و در منزل اقدام به ترک مواد مخدر نکنید. در ادامه با کمپ ترک اعتیاد آجودانیه همراه باشید تا به بررسی داروهای ضد ترک بپردازیم.

مصرف داروهای ضد ترک بدون تجویز دکتر ممنوع!

از دیگر مواردی که نیاز به دکتر برای ترک اعتیاد را بیشتر می کند، مصرف دارو های ضد ترک است. ممکن است این داروها در طول برنامه ترک برای بیمار تجویز ‌شوند. توجه داشته باشید که هیچ فرد معتادی نباید این داروهای ضد ترک را به صورت سرخود مصرف کند.

این داروها برای ترک مواد مخدر تجویز می شوند، اما باید بدانید که گاهی مصرف آنها می تواند اعتیاد آور باشد. به همین علت است که به هیچ عنوان نباید بدون تجویز پزشک مصرف شود.

در واقع پزشک زمانی که این نوع داروهای ضد ترک را تجویز می کند، با توجه به شرایط فرد دوز مصرفی و مدت زمان آن را تعیین می‌کند. در این صورت به هیچ عنوان اعتیاد به این نوع مواد ضد ترک به وجود نمی آید.

اگر بیماران داروهای ضد ترک را به صورت سرخود مصرف نمایند، نه تنها از شر اعتیاد خلاص نمی شوند بلکه ممکن است به یک مواد مخدر دیگر هم اعتیاد پیدا کنند.

حضور روانپزشک نقش اساسی در ترک اعتیاد دارد، زیرا در حین ترک روحیه افراد بسیار اهمیت دارد. در این دوران ممکن است فرد معتاد با کمترین فشار و ناراحتی تاب نیاورد و دوباره به سمت مصرف مواد مخدر بروند.

زمانی که این افراد در معرض ترک قرار می گیرند، به شدت احساس تنهایی به سراغ آنها می آید. همین موضوع هم می‌تواند علتی برای لغزش آنها و مصرف دوباره مواد مخدر باشد. باید بدانید که اعتیاد به مواد مخدر موضوعی است که این روزها گریبانگیر بسیاری از افراد شده است.

اگر شما هم قصد ترک اعتیاد دارید، باید به کمک پزشک روانپزشک، روانشناس، روان درمان و … این پروسه را بگذرانید. قطعا مراجعه به کمپ‌های ترک اعتیاد معتبر و باسابقه مانند کمپ ترک اعتیاد آجودانیه که دارای بهترین پزشکان، متخصصان،روانشناسان و … است، جزء بهترین گزینه ها به حساب می آید. در ادامه در مورد سم زدایی اطلاعاتی به شما خواهیم داد.

سم زدایی به کمک دکتر برای ترک اعتیاد

سم زدایی یکی از روشهای بسیار مناسب برای ترک اعتیاد است که توسط پزشکان انجام می شود. البته باید بدانید که سم زدایی خود دارای روش های مختلفی است که پزشک متخصص با توجه به شرایط فرد درمان را شروع می کند. به طور کلی سه روش سم زدایی فوق سریع، سم زدایی تدریجی و سم زدایی سریع صورت می‌گیرد. در ابتدا بیماران تحت مشاوره قرار می گیرند، زمانی که تشخیص درمان سم زدایی فوق سریع برای او در نظر گرفته شود، آزمایش هایی از فرد معتاد گرفته می شود. سپس فرد مورد نظر را برای سم زدایی فوق سریع آماده می کنند. توجه داشته باشید که سم زدایی بدن از مواد مخدر به روش سم زدایی فوق سریع نیاز به بیهوش کردن بیمار دارد. البته بیهوشی به طور کامل نیست و بیمار یک خواب عمیق را تجربه می کند. داروهایی به واسطه سرم برای بیمار تجویز می شود این داروها خواص ضد مخدر دارند که به گیرنده های  مخدر می چسبند و مخدر هایی که بر روی گیرنده مغزی نشیند را دفع می کنند.

مطالعه مطلب
ترک لورازپام + عوارض سوء مصرف لورازپام

این دو روش در آی سی یو به کمک پزشک متخصص بیهوشی با تمامی امکانات انجام می گیرد. خطر بیهوشی کامل هم وجود ندارد و برای افرادی که توان بدنی خوبی دارند یک راهکار مناسب است. زمانی که بیمار در بیهوشی به سر می برد، بدن او پاکسازی می شود، زمانی هم که هوشیاری خود را به دست می آورد باید تا مدت زمانی داروهای تجویز شده توسط پزشک متخصص را مصرف نمایند. گاهی ممکن است نیاز به مصرف این داروها تا سه ماه هم طول بکشد. به طور کلی میزان مصرف داروها پس از هوشیاری بستگی به میزان مواد مخدری دارد که فرد در گذشته مصرف کرده است.

تفاوت سم زدایی فوق سریع با سم زدایی سریع

توجه داشته باشید که تفاوت اصلی این دو روش در تعداد روز بستری بیماران است. پزشک در ابتدا شرایط بیمار را در نظر می‌گیرد. اگر میزان مصرف بیمار خیلی بیشتر از شرایط سم زدایی فوق سریع باشد، پزشک با توجه به میزان مصرف مواد مخدر، نوع ماده اعتیاد آور، سلامت جسمانی  و … قبل از انتخاب روش سم زدایی فوق سریع بیمار را چند روز بستری می کند.

بیمار در این مدت زمان زیر نظر تیم پزشکی متخصص قرار می گیرد. سپس بعد از این مدت زمان سم زدایی فوق سریع انجام می گیرد. در واقع به این پروسه سم زدایی سریع یا ROD گفته می شود  برای انجام هر کدام از روش های سم زدایی نیاز به پزشک متخصص است.

الزام حضور دکتر برای ترک اعتیاد

 تفاوت سم زدایی فوق سریع با سم زدایی تدریجی

سم زدایی تدریجی همانطور که از نامش پیداست، نیاز به مدت زمان بیشتری دارد. هیچ نیازی به بیهوشی در این نوع پروسه درمان نیست. در واقع عملیات سم زدایی به تدریج و در حالت بیدار و کاملاً هوشیار انجام می گیرد. بیمار هیچگونه علائمی مانند خماری و یا درد در این روش ندارد. در چهار و پنج روز ابتدایی که بیمار برای ترک بستری می شود، متوجه ترک اعتیاد نخواهد شد. زیرا بیمار در این حالت احساس خواهد کرد که به او مخدر تزریق می شود. زمانی که بیمار حالت هوشیار دارد خیلی راحت می توان علائم را کنترل کرد. منظور از علائم، خمیازه، بی‌خوابی، آبریزش بینی، بیرون روی، بی قراری و … است. توجه داشته باشید که حضور دکتر برای ترک اعتیاد برای انجام عملیات سم زدایی بسیار اهمیت دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا به بررسی انتخاب بهترین دکتر برای ترک بپردازیم.

مطالعه مطلب
هیپنوتراپی درمانی اعتیاد

 انتخاب بهترین دکتر برای ترک اعتیاد

در این مقاله سعی کرده ایم اطلاعاتی در مورد اهمیت حضور دکتر برای ترک اعتیاد به شما بدهیم. حتما برای شما هم سوال است که چگونه می توان یک دکتر خوب و باتجربه برای ترک مواد مخدر پیدا کرد؟ حتی اگر شما قصد ترک اعتیاد در خانه را هم داشته باشید، نیاز به یک تیم متخصص و حرفه ای دارید تا شما را در این پروسه راهنمایی کنند.

بهترین راهکار این است که به کمپ‌های ترک اعتیاد خوب و باسابقه مانند کمپ ترک اعتیاد آجودانیه مراجعه نمایید. معمولاً در کمپ های خوب و معتبر پزشکان، روان شناسان و روان درمانان بسیار خوبی هم حضور دارند. برای مثال در کمپ ترک اعتیاد آجودانییه بسیاری از پزشکان مجرب، روانشناسان و روانپزشکان، روان دانان و … به صورت ۲۴ ساعته در حال خدمت رسانی به بیماران هستند.

زمانی که شما به کمپ ترک اعتیاد آجودانیه مراجعه می کنید، ابتدا توسط روانشناسان و متخصصان حرفه ای معاینه خواهید شد. روانشناسان مجموعه آجودانیه با بیماران صحبت می کنند تا بدین شیوه بتوانند علت اعتیاد آنها را پیدا کنند. زمانی که این اقدامات صورت می گیرد بدین معنی است که ترک مواد مخدر به صورت ریشه ای انجام می شود.

توجه داشته باشید که اگر ترک اعتیاد به صورت ریشه ای انجام نشود، قطعاً پس از ترک بیمار دوباره به سراغ مواد مخدر خواهد رفت. در کمپ آجودانیه تمامی بیماران تحت نظر پزشکان متخصص قرار می گیرند. در این حالت علاوه بر جسم آنها، روح و روان آنها هم درمان می شود.  قطعاً به این شیوه آنها دیگر پس از ترک به هیچ عنوان به سراغ مصرف مواد مخدر نخواهند رفت. نقش دکتر برای ترک اعتیاد بسیار اهمیت دارد، به همین علت کمپ ترک اعتیاد آجودانیه بهترین پزشکان را برای کمک به بیماران به مجموعه خود دعوت کرده است.

سخن پایانی

در آخر باید بدانید که اعتیاد یک نوع بیماری به حساب می آید که ممکن است هر فردی گرفتار آن شود. تصمیم برای ترک مواد مخدر یکی از مهمترین تصمیمات در زندگی این بیماران است. بسیاری از آن‌ها تصمیم می‌گیرند که اقدام به ترک در خانه کنند.

اما قطعاً تلاش آنها بی فایده خواهد بود. زیرا در این صورت ترک اعتیاد به شیوه صحیح انجام نمی‌شود و احتمال بازگشت دوباره این بیماری وجود دارد. اما در نهایت اگر تصمیم به ترک اعتیاد در خانه گرفتید، حتماً با کمپ های ترک اعتیاد با سابقه تماس بگیرید. برخی از این  مجموعه ها شرایطی را برای ترک اعتیاد در خانه برای این بیماران فراهم می‌کنند.

حضور دکتر برای ترک اعتیاد موضوعی است که نمی‌توان آن را نادیده گرفت. در کمپ ترک اعتیاد آجودانیه شیوه درمان به طور کاملا صحیح انجام می شود. برای کسب هر نوع اطلاعات بیشتری وارد سایت مجموعه کمپ آجودانیه شوید و با کارشناسان این مجموعه ارتباط برقرار کنید.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات مفیدی در مورد الزام حضور پزشک برای ترک اعتیاد به دست آورده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فهرست مطالب

پذیرش اورژانسی و ارائه خدمات در این مرکز به صورت 24 ساعته می باشد و تیم درمان و پذیرش کلینیک ترک اعتیاد آجودانیه در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به بیماران و خانواده هایشان می باشند.

دوست داری از اعتیاد نجاتش بدی؟

همین حالا با ما تماس بگیر...
به بالای صفحه بردن