ترک ماری جوانا در مرکز کمپ ترک اعتیاد آجودانیه

بررسی ترک کاری جوانا در کمپ آجودانیه

اشتراک بذار برای عزیزت ...

3.7/5 - (3 امتیاز)

اطلاعاتی در مورد ماری جوانا

ماری جوانا هم یکی دیگر از انواع مواد مخدر است که متاسفانه این روزها توسط بسیاری از افراد مصرف می‌شود. بهترین و سریعترین روش درمان ترک ماری جوانا درمان به واسطه بستری در کمپ ترک اعتیاد و کلینیک های ترک اعتیاد است، زیرا ترک مواد مخدر باید به صورت ریشه ای و تحت روانپزشک، روانشناس و … انجام شود.در واقع همزمان با درمان جسمانی، روان درمانی هم باید صورت بگیرد.

حتما برای شما هم سوال است که چه مدت زمان طول میکشد تا ترک ماری جوانا به طور کامل صورت بگیرد؟ در واقع مدت زمان مشخصی را برای هر فردی نمی‌توان در نظر گرفت، زیرا پارامترهای مختلفی مانند دوز و مدت زمان مصرف و شرایط مصرف کننده و … همگی در مدت زمان ترک موثر هستند.

پزشک متخصص باید تمامی این موارد را به طور کامل در معاینات خود در نظر بگیرد. توجه داشته باشید که درمان حتماً باید در مراکز بسیار خوب و معتبر انجام شود. به این صورت خیال شما راحت تر خواهد بود که ترک مواد مخدر به صورت ریشه ای انجام می پذیرد. کمپ ترک اعتیاد آجودانیه یکی از کمپ های بسیار معتبر با دارا بودن تیم تخصصی است. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا اطلاعات کامل و مفیدی در مورد ترک ماری جوانا به شما بدهیم.

چگونگی ترک ماری جوانا

آیا ماری جوانا اعتیاد آور است؟

بسیاری از افراد تصور می‌کنند که ماریجوانا ماده اعتیادآور نیست، اما باید بدانید که حدود ۳۰ درصد از افرادی که شروع به مصرف ماریجوانا می کنند در نهایت به آن اعتیاد پیدا می کنند. حال اگر از همان دوران نوجوانی شروع به مصرف ماری جوانا کنند، قطعا اعتیاد آن فرد به این نوع ماده ۷ برابر بیشتر می شود.

برخی از افراد ماریجوانا را از طریق سیگار برخی دیگر هم از طریق بلعیدن شروع به مصرف آن می‌کنند. در این نوع افراد قطعاً بعد از گذشت مدت زمانی که بدن آنها نسبت به ماری جوانا تحمل ایجاد می کند. این بدین معنی است که آنها برای تجربه اثرات مشابه نیاز به مصرف دوز بیشتری از ماری جوانا پیدا می کنند.

در صورت ادامه یافتن، مصرف زیاد پیش می آید. حتما برای شما هم سوال است که چه زمانی اعتیاد به وجود می آید. در واقع باید بدانید که زمانی که بدن از لحاظ جسمی به یک نوع ماده و یا چند نوع ماده مخدر وابستگی پیدا کند و تمایل شدیدی برای مصرف ایجاد شود، اعتیاد به وجود می آید. در این حالت فرد متوجه می‌شود که برای ادامه زندگی نیاز به مصرف آن ماده دارد.  قطعاً شخص مصرف کننده در این حالت متوجه اثرات سوء و منفی آن ماده است، اما با تمامی این موارد تمایل به مصرف پیدا می کند. در ادامه به بررسی تاثیرات مصرف و اعتیاد به ماری جوانا می‌پردازیم.

آشنایی با تاثیرات اعتیاد به ماری جوانا

ممکن است ماری جوانا به اندازه دیگر مواد مخدر خطرناک نباشد، اما قطعاً عوارضی به همراه دارد. این ماده می‌تواند مانند دیگر مواد مخدر اعتیاد شدید در افراد ایجاد کند. در ادامه به بررسی عوارض اعتیاد به ماری جوانا می‌پردازیم.

  • کاهش انرژی همراه با خستگی
  • استرس و اضطراب
  • افزایش ضربان قلب
  • افزایش احتمال حمله قلبی
  • خطر ابتلا به سرطان ریه
  • نقص ذهنی

حتی افراد بعد از ترک ماری جوانا هم ممکن است علائم ترک را تجربه کنند که از جمله آنها می توان به افسردگی، تعریق بیش از حد، کاهش اشتها، استرس و اضطراب اشاره کرد. توجه داشته باشید که اگر به صورت یکباره و ناگهانی ترک ماری جوانا انجام شود، ممکن است هر کدام از این علائم با شدت بسیار بیشتری پدیدار شوند.

این موارد که برای شما توضیح داده ایم، تنها بخشی از علائم و اثرات مصرف ماری جوانا هستند.  بلکه برخی از افراد ممکن است طیف وسیع تری از بیماری های روانی و جسمی را تجربه کنند. به همین علت توصیه می شود که حتما برای ترک ماری جوانا به مرکز ترک اعتیاد آجودانیه یک مرکز فوق تخصصی و پیشرفته است مراجعه کنید. پروسه درمان در این مرکز تحت نظر بهترین متخصصان و روانپزشکان صورت می گیرد.

مطالعه مطلب
خدمات درمان اعتیاد

عوارض سوء مصرف ماری جوانا

 بررسی مصرف ماری جوانا و دیگر مواد مخدر

معمولا افرادی که مصرف کننده حشیش هستند، معمولاً در مراسم هایی مانند مهمانی این نوع ماده را با مواد دیگر ترکیب می کنند. برخی از این مواد بسیار خطرناک هستند. در ادامه به بررسی برخی از تداخلات رایج دارویی ماریجوانا می پردازیم.

  • داروهای ضد پلاکت و یا ضد التهاب

توجه داشته باشید که ترکیب ماری‌جوانا با این نوع داروها مانند کومادین، ادویل، موترین، پلاویکس و قرص الو ممکن است خطر خونریزی بسیار زیاد را در فرد افزایش دهد. به طور کلی ماریجوانا باعث اختلال در مهارتهای حرکتی در فرد می شود. در نتیجه فرد در اثر مصرف آن آسیب زیادی به خود وارد می کند. گاهی خونریزی ممکن است به قدر زیاد باشد که قابل کنترل نبباشد.

  • مصرف ماریجوانا و داروهای دیابت و یا انسولین

به احتمال زیاد ماریجوانا میزان قند خون را هم تحت تاثیر قرار می دهد. به همین علت این ماده مخدر برای بیماران دیابتی که انسولین مصرف می کنند بسیار خطرناک است. زیرا همان طور که می دانید افزایش و یا افت قند خون می‌تواند کشنده باشد.

اگر انسولین و ماری جوانا تحت نظر پزشک تجویز شده باشد حتما باید تحت نظر همان پزشک هم مصرف شود تا به این شیوه میزان قند خون هم کنترل شود.  قطعاً میزان دوز این مواد تحت نظر پزشک تعیین می شود.

ماری جوانا چیست؟

جالب است بدانید که در ایالات متحده پس از مصرف الکل، ماری جوانا بیشترین ماده روانگردان مورد استفاده شده توسط جوانان است. شایع ترین نوع روش مصرف این ماده هم مخلوط شدن برگ های خشک گیاه ماری جوانا به داخل سیگار و کشیدن آن است. در واقع افراد با مصرف ماریجوانا به واسطه سیگار آرامش و سرخوشی به دست می آورند. یک نوع تغییر در احساس، درک زمان، حافظه و مهارت های حرکتی در فرد ایجاد می‌شود.

گاهی ممکن است سوء مصرف ماری جوانا در فرد به وجود بیاید زیرا این ماده حاوی دلتا_9_ تتراهیدروکانابینول است. این ماده علاوه بر اثرات دیگری که ایجاد می کند، حالت سرخوشی هم به وجود می آورد.  ماری جوانا از گیاه ساتیوا به دست می آید که شامل برگ ها، گل ها، ساقه ها و دانه های خشک است. به طور کلی نام های مستعار بسیار زیادی  برای ماری جوانا وجود دارد. این نام های مستعار برای این ماده گذاشته شده است تا مصرف کنندگان و فروشندگان گرفتار پلیس نشوند و به راحتی از این هزینه ها استفاده کنند.

هرچه مصرف ماریجوانا طولانی تر شود، ترک ماری جوانا هم بسیار سخت خواهد شد. نام های علف هرز، گلدان، غنچه و …. برای ماری جوانا گذاشته شده است. در برخی از مناطق ایالات متحده مصرف ماری جوانا قانونی شده است و این موضوع بحث و جدال سیاسی در مورد این ماده مخدر به وجود آورده است.

بررسی شکل ظاهری ماری جوانا

 نگاهی به شکل ظاهری ماری جوانا

ماری جوانا خشک از رنگهای سبز تا قهوه ای شبیه به انبوهی از خزه است. دبس نام های خیابانی ماریجوانا است. تفاوت هایی در آنها وجود دارد و این تفاوت ها در نوع آثاری است که مهار می کند. نوع مایع هم معمولاً روغن هش و یا روغن عسل است، معمولاً شبیه انواع دیگر روغن ها هستند.

به طور کلی باید بدانید که هیچ نوع تفاوتی ندارد که ماریجوانا مصرفی سبز رنگ و یا قهوه ای رنگ باشد. عوارض روانی و جسمانی بسیار زیادی به همراه مصرف ماری جوانا به وجود می آید. توجه داشته باشید که ترک ماری جوانا به هیچ عنوان نباید به صورت خودسرانه انجام شود. برای ترک ماری جوانا حتما به مراکز معتبر مانند کمپ ترک اعتیاد آجودانیه مراجعه کنید تا پروسه درمان شما تحت نظر پزشک متخصص ترک اعتیاد و تیم روانشناسی حرفه‌ای انجام شود.

مطالعه مطلب
مراحل پذیرش و درمان در کمپ ترک اعتیاد آجودانیه

 مدت ماندگاری ماریجوانا در بدن

ماده اصلی ماری جوانا که همان THC است، اثرات آن بعد از چند ساعت از مصرف از بین می رود. اما گاهی هم ممکن است اثرات طولانی مدت تری هم داشته باشد که تا هفته ها در بدن فرد باید بماند. حتی در ادرار فرد هم ممکن است حدود ۳۰ تا ۴۵ روز ماریجوانا قابل تشخیص باشد. از طریق آزمایش خون هم  به مدت ۶۰ تا ۷۵ روز قابل تشخیص است. در آزمایشهایی مانند آزمایش فولیکول مو تا ۹۰ روز قابل تشخیص است.

به طور کلی باید بدانید که راهکار دقیق برای آگاهی از مدت زمان ماندگاری THC در بدن به واسطه انجام آزمایش دارویی وجود ندارد.  وامل متعددی وجود دارند که بر میزان ماندگاری ماری جوانا در بدن تاثیر گذار هستند .

 چگونگی تشخیص مصرف ماریجوانا در افراد

به طور کلی تشخیص اینکه آیا فردی ماریجوانا مصرف کرده است یا خیر کمی دشوار است می توانیم به رایج ترین علائمی که فرد در زمان مصرف ماری جوانا دچار می شود اشاره کنیم. معمولاً چشم‌های افرادی که ماریجوانا مصرف می کنند بسیار قرمز به رنگ خون است. خنده های آنها غیر قابل کنترل است. افزایش اشتها در شیرینی‌جات از علائم دیگر مصرف ماری جوانا است.

ماری جوانا چیست؟

ماری جوانا نوعی روانگردان است که از برگ ، ریشه و گل های خشک ، گیاه شاه دانه بدست می آید، مصرف ماریجوانا دارای عوارض روانی و جسمانی زیادی می باشد ، دود ماری جوانا باعث تحریک حلق و بینی و لایه های پوششی ریه ها شده و خطر ابتلای به سرفه های مزمن ، سینروزیت و برونشیت را افزایش می دهد.
ماری جوانا همانند همه فرآورده‌ های بدست آمده از گیاه شاه‌ دانه، دارای مقادیری تتراهیدروکانابینول یا THC است که عامل اصلی آثار سرخوشی‌ در هنگام مصرف است. THC ، ماده شیمیایی است که بیشتر اثرات روانی این ماده را بر عهده دارد و افراد نیاز به ترک ماری جوانا پیدا می کنند. طبق گفته مؤسسه ملی سوء مصرف مواد مخدر (NIDA)، این ماده مانند مواد شیمیایی کانابینوئیدی که توسط بدن ساخته شده است، عمل می ‌کند.
THC سلول های مغز را تحریک می‌ کند تا دوپامین آزاد شود و سرخوشی ایجاد می ‌کند. همچنین در نحوه پردازش اطلاعات در هیپوکامپ، که بخشی از مغز مسئول تشکیل خاطرات جدید است، دخالت می‌ کند. همچنین تی اچ سی موجود در ماریجوانا می ‌تواند تفکر را تغییر دهد و باعث توهم شود. به طور متوسط، اثرات مصرف در حدود دو ساعت به طول می انجامد و بعد از مصرف، 10 تا 30 دقیقه بعد فرد متوجه تغییرات می‌ گردد.

 

علائم جسمی و عوارض جانبی مصرف ماری جوانا:

• افزایش ضربان قلب، در حدود ۲۰ تا ۵۰ ضربه در دقیقه
• تنفس کند
• قرمز شدن چشم ها
• غش کردن
• افتادن
• افت فشار خون ارتوستاتیک ( افت فشار خون در وضعیت ایستاده )
• شدت گرفتن بعضی حس ها مثل تنهایی، ترس و ..
• خواب آلودگی
• کند شدن عکس العمل
• عدم تعادل و هماهنگی ضعیف
• افزایش اشتها

 

ترک ماری جوانا

عده‌ای بر این باورند که چون عوارض سوء مصرف ماری جوانا با درد و خماری مواد مخدر دیگر همراه نیست، پس ماده اعتیادآوری محسوب نمی ‌شود. وابستگی فیزیکی که بر اثر مصرف گل و ماریجوانا ایجاد می شود ممکن است از سایر مواد افیونی و مواد روانگردان کمتر باشد ولی مصرف مداوم ماریجوانا باعث وابستگی شدید روانی می شود. در بسیاری افراد دیده شده که بارها اقدام به ترک ماریجوانا کرده اند ولی پس از مدتی دوباره به مصرف آن روی آورده اند.
این افراد برای ترک ماری جوانا نیازمند کمک و مشاوره افراد متخصص و با تجربه هستند که با داشتن تخصص در ترک این ماده مخدر، راه را برای برگرداندن سلامت به آنها هموار سازد.
در برخی موارد برای ترک ماری جوانا ابتدا می بایست بیماری ها و مشکلات روانی ناشی از مصرف ماری جوانا درمان و سپس اقدام به ترک این ماده نمود. در مواردی که مصرف بالا و به مدت طولانی بوده برای ترک می بایست بیمار بستری شده و مراقبت های لازم از وی انجام شود. مدت زمان بستری برای ترک ماری جوانا بستگی به شرایط روحی و روانی و مدت مصرف این ماده مخدر دارد.

مطالعه مطلب
عوارض مصرف همزمان الکل و ملاتونین

 

علائم ناشی از مصرف ماری جوانا:

پس از مصرف ماری جوانا یک سری علائم در فرد بروز می کند که عبارتند از:

  • احساس تشنگی
  • احساس کندی گذر زمان
  • افزایش حساسیت به محرک های محیطی
  • آشکار شدن جزئیات بیشتر
  • خنده و شوخی و اعمال مسخره آمیز
  • احساس قطع ارتباط با محیط
  • احساس غرق شدن در فضا
  • اختلال در قضاوت

 

روش های ترک ماری جوانا :

برای ترک ماری جوانا روش های مختلفی وجود دارد که بسته به شرایط سلامتی بیمار، دوز مصرفی و مدت زمان مصرف روش مناسب انتخاب می شود. اما باید بدانید از آنجایی که عمده تاثیر ماری جوانا بر سیستم عصبی و مغز مصرف کننده می باشد اساس درمان بر پایه خدمات روان درمانی می باشد و ضروری است که بیماران برای کسب بهبودی به مرکز ترک اعتیاد مراجعه نمایند.

 

سم زدایی ماری جوانا :

برای ترک ماری جوانا هیچ روش سم زدایی سریعی وجود ندارد و تنها روش درمانی آن بستری در کلینیک ترک اعتیاد و بهره بردن از خدمات روان درمانی و مشاوره ای می باشد. ترک بدون بازگشت ماری جوانا نیاز به تهیه برنامه درمانی مشخصی دارد که در کمپ ترک اعتیاد آجودانیه این برنامه بر با محوریت مقابله با سوء مصرف، پیدا کردن جایگزین طبیعی و جلسات مشاوره حتی بعد از ترخیص می باشد.

 

مقابله با سوء مصرف :

برای ترک و درمان، اولین قدم رو به رو شدن با وسوسه مصرف است، ضروری است که دیگر اقدام به خرید ماری جوانا نکنید و اگر در نزدیکی شما کسی اقدام به مصرف ماری جوانا کرد بتوانید فاصله خود را حفظ کنید. اما این مقابله با وسوسه کار آسانی نیست و نیاز به راهنمایی های یک مشاور دارد، مشاور روانشناس به ارائه راه کارهای مقابله با وسوسه به شما کمک می کند تا در پروسه درمان ثابت قدم باشید.

 

جایگزین طبیعی :

جایگزین فعالیت ها و تفریحات سالم به جای استفاده از ماری جوانا برای کسب حالت سرخوشی یکی دیگر از رهنمود های درمان می باشد. بیماران باید بتوانند بدون استفاده از محرک ها شاد باشند و بصورت طبیعی فعالیت های روزمره خود را انجام دهند. از مزایای دریافت خدمات مشاوره ای این است که اگر بیماران در شرایط ناهمواری قرار بگیرند، می توانند از روانشناس خود کمک دریافت کنند و شرایط را برای رشد و برگشت خود به سلامتی مهیا کنند.

 

تعامل طولانی مدت با روانشناس :

ماری جوانا بسیار اعتیاد آور است و مصرف آن عوارض به مراتب شدیدی بر سلامت روانی مصرف کننده وارد می کنند بسیاری از بیماران ممکن است تا مدت ها بعد از ترک نیز در شرایط خاصی نیاز به دریافت مشاوره و کمک داشته باشند بنابراین بهتر از تعامل با درمانگر و روانشناس تعاملی طولانی مدت باشد.

توجه داشته باشید که ماریجوانا بوی بسیار شدیدی هم دارد. از بین بردن بوی آن هم کار آسانی نیست. بسیاری از افراد هم بوی ماریجوانا را شبیه به بوی اسکانک تشبیه کرده‌اند. پس از مصرف ماری جوانا توسط سیگار این بو به لباس، ملافه، مبلمان و دیگر موارد هم منتقل می شود.

امیدواریم با مطالعه این مقاله اطلاعات خوب و مفیدی در مورد ترک ماری جوانا بدست آورده باشید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فهرست مطالب

پذیرش اورژانسی و ارائه خدمات در این مرکز به صورت 24 ساعته می باشد و تیم درمان و پذیرش کلینیک ترک اعتیاد آجودانیه در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به بیماران و خانواده هایشان می باشند.

دوست داری از اعتیاد نجاتش بدی؟

همین حالا با ما تماس بگیر...
به بالای صفحه بردن