پذیرش و درمان در مرکز ترک اعتیاد دولتی

معرفی شرایط مرکز ترک اعتیاد دولتی

اشتراک بذار برای عزیزت ...

4/5 - (77 امتیاز)

کمپ ترک اعتیاد دولتی به مکانی گفته می‌ شود که با بستری ، افراد دارای اعتیاد ، به آن ‌ها خدمات ارائه می‌ دهد. این خدمات در راستای کنترل و ترک اعتیاد ارائه می ‌شود. بیمارانی که در این مراکز بستری می ‌شوند، یا به خواسته ‌ی خود وارد مرکز شده‌ ، یا به صورت اجباری به این مراکز آورده شده ‌اند. در نتیجه هر یک از آن‌ ها شرایط مختلفی دارند و باید با توجه به شرایط خود درمان شوند.
کمپ های ترک اعتیاد اجباری به دو دسته خصوصی و دولتی تقسیم می شوند. دسته خصوصی با درخواست خود خانواده های افراد معتاد، آن ها را به کمپ منتقل کرده و کمک می کنند تا اعتیادشان درمان شود. دسته دوم نیز شامل افرادی می شود که توسط شهرداری یا نیرو های انتظامی جمع آوری شده و به این کمپ ها برای درمان انتقال داده می شوند.
به دنبال اعتیاد که دغدغه ی اصلی این روز های جامعه است ، دولت دست به تولید مراکز درمانی رایگان برای ترک اعتیاد زده است . این کمپ های ترک اعتیاد، هزینه بسیار کمی برای فرد بیمار دارند . همچنین این مراکز به دلیل اینکه تحت نظر دولت هستند ، باید تمام استاندارد های مد نظر وزارت بهداشت را نیز رعایت کنند.
افراد با خیالت راحت می توانند به این مراکز مراجعه کرده یا عزیزان خود را به این مراکز بسپارند. این مرکز ترک اعتیاد از هیچ کاری در راستای تحقق این هدف کوتاهی نخواهد کرد و برای درمان شدن افراد ، تمام استاندارد های لازم را انجام می دهد.

کمپ ترک اعتیاد دولتی

گاهی اوقت افراد بیمار از وجود مرکز ترک اعتیاد دولتی که به رایگان یا با هزینه کم افراد بیمار را پذیرش می کنند، آگاهی ندارند و از آن طرف هم از پس هزینه های مراکز خصوصی بر نمی آیند؛ به همین دلیل به فکر ترک در منزل که بسیار خطرناک است می افتند.
در کمپ ترک اعتیاد به افراد بیمار ، خدماتی برای ترک اعتیاد ارائه می شود. این خدمات اول در راستای کنترل مصرف، سپس کم کردن و در مرحله آخر ترک کردن و سم زدایی انجام می شود. مشاوره اعتیاد یکی از اصلی ترین و تاثیر گذار ترین مراحل در فرآیند ترک اعتیاد است و از ابتدای پروسه ترک و حتی قبل از شروع به درمان دارویی می بایست انجام شود و ترجیحا تا رسیدن فرد به نتیجه کامل بهتر است ادامه داشته باشد.
زمانی که کمپ ترک اعتیاد، بابت خدمات ارائه شده هزینه ‌ای از بیمار یا خانواده او دریافت نکند، به عنوان کمپ ترک اعتیاد رایگان یا دولتی شناخته می ‌شود.

مطالعه مطلب
ترک مورفین در سریع ترین زمان ممکن !

 

انواع کمپ های ترک اعتیاد دولتی

مراکز ترک اعتیاد ، برای رسیدن به هدف رهایی انسان از دام اعتیاد. کمپ های ترک اعتیاد را با امکانات مختلفی آماده می کنند تا هر فرد بتواند با توجه به شرایط کمپ و راحتی خود، یکی از آن ها را انتخاب کند و برای ساخت یک زندگی خوب به آنجا مراجعه کند.

 

• کمپ ترک اعتیاد رایگان اجباری

کمپ ترک اعتیاد رایگان اجباری یک نوع از مراکز ترک اعتیاد که در انواع مختلف دولتی خصوصی و رایگان وجود دارند، مراکز اجباری هستند. این مراکز های ترک اعتیاد دولتی برای کنترل بیماری و درمان معتادان متجاهر ساخته شده و به مرکز اعتیاد رایگان معروف هستند. اگر شما قصد ترک به صورت اختیاری داشته باشید، نمی توانید از خدمات این مراکز استفاده کنید.

 

• کمپ ترک اعتیاد رایگان اختیاری

این مرکز در کنار مراکز ترک اعتیاد اجباری کار می کنند با این تفاوت که افراد به صورت اختیاری به این مرکز مراجعه می کنند. این مراکز که تحت حمایت خیرین و بهزیستی حمایت می ‌شوند، برای ارائه خدمات خود هزینه ‌ای از بیماران دریافت نمی ‌کنند.

 

• انجمن‌ ها و کنگره‌ ها

یکی دیگر از انواع مرکز ترک اعتیاد دولتی رایگان انجمن ‌ها یا کنگره‌ هایی هستند که به وسیله افراد نجات‌ یافته اداره می‌ شوند. این مراکز برای ارائه خدمات خود، هزینه ‌ای دریافت نمی ‌کنند و از حمایت خیرین کمک می‌ گیرند. اگر تعریف ما از مرکز ترک اعتیاد، جایی باشد که به بیماران خدمات ترک اعتیاد ارائه می‌شود، این کنگره‌ ها نیز می‌توانند در لیست بهترین کمپ ترک اعتیاد رایگان قرار بگیرند.

بررسی تفاوت ترک اعتیاد اجباری و اختیاری

ترک اعتیاد اجباری و تمایلی تفاوت هایی چند باهم دارند. در این راستا، به برخی از مهم ترین تفاوت های ترک اعتیاد اختیاری و اجباری می پردازیم:

• ترک اعتیاد اختیاری کاملا با میل بیمار صورت می گیرد اما در ترک اعتیاد اجباری بیمار میلی به ترک ندارد.
• در ترک اعتیاد اختیاری، بیمار می داند که یک بیماری خطرناک بنام اعتیاد دارد ولی در ترک اعتیاد اجباری بیمار اصلا قبول نمی کند که بیمار است.
• در ترک اعتیاد اختیاری معمولا نتایج درخشان تر و غیر قابل برگشت تر هستند اما در ترک اعتیاد اجباری شرایط کمی سخت تر خواهد شد!
• در ترک اعتیاد به روش اجباری، فرد شرایط سنگینی را به یکباره تحمل می کند اما در ترک اعتیاد به روش اختیاری، پروسه ترک طولانی تر و ساده تر خواهد بود.

مطالعه مطلب
ترک ماری جوانا

کمپ ترک اعتیاد رایگان

معمولا زمانی که صحبت از ترک اعتیاد می شود، بحث هزینه ها نیز برای افراد اهمیت پیدا می کند و ممکن است بعضی از خانواده ها نتوانند از پس هزینه هایی که کمپ ها و کلینیک ها دریافت می کنند، بر بیایند و فرد تصمیم می گیرد در منزل ترک کند که قطعا نتایج خوبی را به همراه ندارد و احتمال این که فرد مجدد به سمت مواد کشیده شود بسیار زیاد خواهد بود. به همین خاطر، مراکز و کمپ هایی در نظر گرفته شده اند که خدمات کاملا رایگانی را به افرادی که قصد ترک اعتیاد دارند، ارائه می دهند. در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی کمپ ترک اعتیاد رایگان بپردازیم.

منظور از کمپ ترک اعتیاد رایگان چیست؟

کمپ ترک اعتیاد رایگان، مرکزی است که تحت نظر بهزیستی کشور فعالیت می کند و همان طور که از نامش پیداست، خدمات رایگانی را به مراجعه کنندگان ارائه می دهد. با این حال آن چه که اهمیت دارد این است که خدمات این نوع کمپ ترک اعتیاد هم باید در راستای حفظ سلامت روانی و جسمی افراد باشد تا از بروز مشکلات بیشتر نیز پیشگیری به عمل بیاید و این مهم ترین مساله ای است که در تمام مراحل درمان و ترک اعتیاد باید به آن اهمیت داده شود. افرادی که به کمپ ترک اعتیاد مراجعه می کنند، یا با خواسته و اختیار خود مراجعه می کنند و یا به اجبار خانواده هایشان که برای هر یک مراکز و کمپ های رایگانی وجود دارد که خدمات را متناسب با شرایط افراد و بدون دریافت هزینه ارائه می دهند.

خدمات کمپ ترک اعتیاد رایگان

خدمات ارائه شده در این نوع کمپ ترک اعتیاد می تواند به صورت کاملا رایگان و یا نیمه رایگان باشد، به این صورت که خدماتی مانند مشاوره های ترک اعتیاد و خدمات این چنینی رایگان خواهد بود. خدماتی که در این کمپ ها ارائه می شوند، شامل مراحل سم زدایی و خارج کردن کامل مواد از بدن است که بسته به شرایط بیمار به صورت تدریجی و یا سریع انجام می شود و فرد در این مرحله، تحت نظر پزشک و روانشناس خواهد بود. نکته ای که باید در نظر داشته باشید این است که رایگان بودن خدمات به معنای بی کیفیت بودن خدمات ارائه شده نیست و در این مراکز نیز کادر پزشکی مجربی آماده خدمت رسانی به مراجعه کنندگان و خانواده هایشان هستند.

مطالعه مطلب
روش های موثر برای ترک دیازپام

افرادی که در کمپ ترک اعتیاد رایگان بستری می شوند، بعد از اتمام مراحل درمان شان با سلامت کامل روانی و جسمی به آغوش خانواده و جامعه برمی گردند و می توانند زندگی جدید خود را آغاز کنند.

یافتن بهترین کمپ ترک اعتیاد رایگان

شما برای یافتن یک کمپ ترک اعتیاد رایگان در ابتدا باید به جستجوی این مراکز در اینترنت و یا پرس و جو از افرادی که سابقه ترک اعتیاد را داشته اند، بپردازید و تحقیقات کامل را انجام بدهید، چرا که بسیار مهم است که خدمات ارائه شده در این کمپ ها مطابق قوانین و استانداردهای تعیین شده توسط سازمان بهزیستی کشور باشد. در واقع نیاز است مراحل زیر را طی کنید.

  • ابتدا به مرکز ترک اعتیاد مراجعه کنید.
  • درخواست خود را برای درمان اعلام کنید.
  • در خصوص محدودیت های مالی تان با مدیر کمپ صحبت کنید.
  • مسئول مربوطه شما را به بهزیستی معرفی می کند.
  • در نهایت بهزیستی تصمیم می گیرد که تمام هزینه های درمان برای شما رایگان باشد و یا در پرداخت هزینه ها به شما کمک کند.

در حالت دیگر و برای بستری شدن در کمپ ترک اعتیاد رایگان، شما می توانید مستقیما به خود بهزیستی مراجعه کنید و شرایط و محدودیت مالی را به آن ها اطلاع بدهید و تا بسته به شرایط تان، روش های مختلف درمان در نظر گرفته شود.

بهترین کمپ ترک اعتیاد رایگان کجاست؟

خدمات برخی مراکز به صورتی است که اگر بابت بستری شدن به شما هزینه‌ای هم پرداخت کنند، نباید فریب بخورید. ترک نکردن همیشه بهتر است از یک ترک ناموفق. کسی که ترک نکرده، هنوز امید برای رهایی دارد. اما کسی که ترک ناموفق داشته این امید را از دست می‌دهد.
اولین قدم این است که برای ترک اعتیاد ثابت قدم باشید. اگر احساس می‌ کنید وسط راه جا می ‌زنید نمی ‌توان نتیجه خوبی از ترک اعتیاد انتظار داشته باشید. بهتر است زمان دیگری را برای ترک کردن انتخاب کنی.
برای پیدا کردن بهترین مرکز ترک اعتیاد دولتی بهتر است به یک منبع معتبر مانند بهزیستی مراجعه کنید. بهزیستی به طور کامل با مراکز ترک اعتیاد مجاز در ارتباط است و از شرایط هزینه‌ های آن ‌ها مطلع است. شما می ‌توانید با یک مراجعه کوتاه یا تماس ، لیست کمپ ترک اعتیاد دولتی و رایگان شهر خود را استعلام کنید و سپس با توجه به ویژگی‌ هایشان بهترین کمپ را انتخاب کنید.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فهرست مطالب

پذیرش اورژانسی و ارائه خدمات در این مرکز به صورت 24 ساعته می باشد و تیم درمان و پذیرش کلینیک ترک اعتیاد آجودانیه در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به بیماران و خانواده هایشان می باشند.

دوست داری از اعتیاد نجاتش بدی؟

همین حالا با ما تماس بگیر...
به بالای صفحه بردن