ترک اعتیاد بدون درد و خماری

ترک اعتیاد بدون درد و خماری

اشتراک بذار برای عزیزت ...

3.7/5 - (4 امتیاز)

سخت ترین بخش ترک اعتیاد به مواد مخدر تحمل درد و خماری آن است. افرادی که سالها تجربه مصرف مواد مخدر دارند، به شدت ازط نظر روحی و جسمی به این مواد وابسته هستند. آنها به محض کاهش یا قطع مصرف دردهای عصبی و جسمی شدیدی را تجربه می‌کنند. به همین دلیل، بیشتر افراد تمایلی به ترک اعتیاد نشان نمی‌دهند. اما روش‌هایی برای ترک اعتیاد بدون درد و خماری وجود دارد که این نگرانی‌ها را برطرف می‌کند.

ترک اعتیاد بدون درد و خماری

درد ترک اعتیاد

اگر افرادی که به مصرف مواد مخدر اعتیاد دارند به مدت چند ساعت این مواد را دریافت نکنند، دچار احساس درد و خماری می‌شوند. هرچقدر این مدت زمان بیشتر باشد به‌خصوص در زمان کاهش یا قطع مصرف، خماری و درد آن هم بیشتر است. بسیاری فقط می‌توانند تنها چند ساعت یا حداکثر 2 یا 3 روز این خماری را تحمل کنند. بیمارانی که تجربه موفق یا ناموفقی از ترک اعتیاد دارند، در آغاز دوره و سم‌زدایی سریع بدن دردی سوزناک و غیرقابل تحمل را در تمام بدن و تا مغر استخوان خود حس می‌کنند.

علائم و نشانه های درد در زمان ترک اعتیاد

مصرف مداوم یک ماده مخدر اعتیادآور باعث ایجاد اختلال در عملکرد مغز شده و نحوه پاسخ‌دهی مغز و سیستم عصبی به درد را مختل می‌کند. از این رو، وقتی مصرف این ماده کاشه پیدا می‌کند، مغز دیگر قادر به تسکین درد ناشی از خماری نیست. دردهایی که در زمان کاهش یا قطع مصرف مواد بروز می‌کنند، هم جسمی و هم روحی هستند. برخی از علائمی که به عنوان درد و خماری در زمان ترک اعتیاد ممکن است تجربه کنید، عبارتند از:

  • دردهای عضلانی و مفصلی
  • لرزش
  • سوزش شدید پا
  • خارش و مشکلات پوستی
  • احساس بی قراری شدید
  • اضطراب و استرس
  • پرخاشگری
  • افسردگی و کج خلقی
  • عدم تمرکز
  • احساس کسالت و کندی

این علائم و دردها در ابتدای شروع دوره درمان و ترک اعتیاد خفیف هستند ولی رفته رفته شدت پیدا می‌کنند. تمامی این علائم و دردهای خماری لزوما برای همه افراد مبتلا شایع نیستند؛ شدت و ضعف در احساس برخی دردها به نوع ماده مخدر و طول مصرف آن دارد. اگر می‌خواهید میزان درد و خماری در زمان ترک اعتیاد را به حداقل ممکن کاهش دهید، از روش مناسبی برای ترک استفاده کنید.

ترک اعتیاد بدون درد و خماری

ترک اعتیاد بدون درد

احساس و تجربه درد و خماری در دوره ترک مسئله ای کاملا طبیعی است. اما راه‌هایی وجود دارد که بتوانید این دردها را به حداقل برسانید. روش های زیادی برای ترک اعتیاد وجود دارد که برخی از آنها سنتی و غیرعلمی هستند و برخی هم علمی و طبق اصول پزشکی. بهترین روش ترک اعتیاد بدون درد استفاده از روش های علمی و اصولی مثل مراجعه کردن به مراکز تخصصی ترک اعتیاد و بستری شدن در کمپ است. مزایای استفاده از چنین راهی برای درمان اعتیاد برخورداری از نظر مستقیم پزشکان و متخصصان و همچنین بهره‌مندی از خدمات مناسب و کامل است.

مطالعه مطلب
ترک کوکائین

بستری شدن در کمپ ترک اعتیاد

اگر به جای درمان های خانگی یا روش های ترک اعتیاد سنتی و خودسرانه به یک کمپ ترک اعتیاد معتبر مراجعه کنید، طول درمان سریع‌تر با دردهای کمتری را خواهید داشت. در کمپ‌ ترک اعتیاد محیطی مناسب برای درمان بیماران فراهم می‌شود تا در کنار افرادی هم‌درد با خود بتوانند تجربه موفقی در ترک اعتیاد برای همیشه داشته باشند. کمپ تخصصی ترک اعتیاد آجودانیه یکی از مراکز تخصصی و بهترین کمپ های ترک اعتیاد است. در کمپ آجودانیه خدمات جامع و کاملی برای راحت‌تر کردن طول دوره درمان و ترک اعتیاد بدون درد و خماری ارائه می‌شود.

خدمات کمپ تخصصی آجودانیه

از آنجایی که فرد معتاد به مصرف مواد مخدر هم از نظر جسمی و هم روحی به شدت آسیب می‌بیند، در زمان ترک باید از هر دو نظر مورد درمان و رسیدگی قرار بگیرد. خوشبختانه در کمپ تخصصی آجودانیه این مسئله به خوبی مورد توجه قرار گرفته و خدمات لازم برای گذراندن دوره ترک اعتیاد بدون درد و خماری فراهم شده است. خدمات اصلی کمپ آجودانیه عبارتند از:

  • خدمات درمانی
  • مشاوره و روانشناسی
  • روانپزشکی
  • خدمات تکمیلی ترک اعتیاد
  • پشتیبانی بعد از ترک اعتیاد

هر کدام از این موارد می‌توانند تا حد زیادی در کاهش درد و خماری ناشی از ترک اعتیاد تاثیرگذار باشند. در ادامه به تاثیر هر کدام از این خدمات در ترک اعتیاد بدون درد و خماری اشاره خواهیم کرد.

خدمات درمانی برای ترک اعتیاد

ابتدایی ترین بخش مربوط به درمان و ترک اعتیاد خدمات درمانی و پزشکی است. شما در کمپ تخصصی آجودانیه زیر نظر یک پزشک متخصص و ماهر قرار می‌گیرید تا آزمایشات، درمان‌ها و داروهای لازم را براش ما تجویز کند.

در اکثر موارد، اولین درمان مهم و کلیدی که توسط متخصص تجویز می‌شود سم‌زدایی است.

مطالعه مطلب
ترک قرص خواب

بعد از اینکه بدن شما برای شروع دوره درمان آماده شد، می توانید به سراغ مصرف داروهای ترک اعتیاد یا مسکن های قوی بروید. تمامی این درمان‌ها درد و خماری ناشی از اعتیاد را کاهش داده یا کاملا برطرف می‌کنند.

سم زدایی

اولین گام در درمان اعتیاد و ترک مصرف مواد مخدر سم زدایی است. این درمان برای خارج کردن سم به جای مانده از مصرف ماده مخدر در بدن شما انجام می‌شود. شما بعد از سم زدایی درد و خماری کمتری را تجربه خواهید کرد. سم زدایی با کلونیدین یک روش سرپایی و سریع است که بدن شما از آلودگی‌های ماده مخدر پاک می‌کند. بعد از پاک شدن بدن می‌توانید درمان سرپایی با دارو یا بستری شدن در کمپ را آغاز کنید. مدت زمان سم زدایی بستگی به عواملی مثل نوع ماده مصرفی، طول دوره اعتیاد، شدت اعتیاد، روش مصرف، شرایط بالینی و زمینه ژنتیکی دارد.

داروهای ترک اعتیاد

بعد از سم زدایی اگر نیاز به بستری شدن یا درمان سرپایی وجود داشته باشد، تجویز داروها آغاز می‌شود. داروهای ترک اعتیاد به صورت موقتی و به عنوان جایگزین ماده مخدر تجویز می‌شوند. دز مصرف آنها و طول دوره مصرف باید تحت نظر پزشک معالج باشد. رایج‌ترین دارو برای ترک اعتیاد بدون درد و خماری متادون است. این دارو نباید بیش از حد مصرف شود چون خودش ممکن است زمینه یک اعتیاد جدید را فراهم کند. داروهای دیگر مثل بوپرونورفین، شربت تریاک و بنزودیازپین هم در موارد مختلف تصور پزشک تجویز می‌شود.

تجویز مسکن های قوی برای کاهش درد و خماری

مهم ترین مسئله در ترک اعتیاد بدون درد و خماری مصرف مسکن‌هاست. اگر اعتیاد شما بسیار شدید باشد، باید مسکن‌های بسیار قوی مصرف کنید تا درد و خماری ناشی از ترک اعتیاد را بتوانید تحمل کنید. از جمله مسکن های قوی برای ترک اعتیاد و خماری در دوره ترک اعتیاد عبارتند از نالوکسان، نالتروکسان، سابوکسون و حب الشفا.

داروهای گیاهی یا دمنوش‌ها هم می‌توانند تا حدی در تسکین دردهای خماری اثربخش باشند. بهره‌مندی از تغذیه مناسب برای تقویت عضلات و قوای تحلیل رفته عامل مهم دیگر در تسکین درد و خماری است. مصرف مکمل‌های غذایی را هم جدی بگیرید.

مشاوره و روانشناسی

خدمات دیگری که در مزکر ترک اعتیاد آجودانیه به بیماران عزیز ارائه می‌شود، مشاوره و خدمات روانشناسی است. اکثر کسانی که در دام اعتیاد گرفتار می‌شوند پس از مدتی رنج‌های روانی متعدی را متحمل می‌شوند.

مطالعه مطلب
کمپ ترک اعتیاد یک ساله چیست ؟

اضطراب، افسردگی، بیحالی و بی انگیزگی و … برخی از این رنج‌های روانی هستند که باید تحت درمان قرار بگیرند. مشاوره و روانشناسی کمک زیادی به معتادان می‌کند تا ریشه‌های ذهنی و روانی اعتیاد را در خود درمان کنند.

روانپزشکی

در شرایطی که فرد معتاد از بیماری‌های شدید روحی و روانی فراتر از افسردگی یا اضطراب و یا سایر درگیری‌های روحی رنج می‌برد، درمان روانپزشکی توصیه می‌شود. کمپ آجودانیه بیمارانی که از صدمات روانی شدید رنج می برند را به طور همزمان و در طول دوره درمان اعتیاد به روانپزشک معرفی می‌کند تا تحت درمان اعصاب شناختی هم قرار بگیرند.

درمان ویژه‌ای که در این مرکز تخصصی برای برخی از بیماران انجام می‌شود، خدمات نوروفیدبک است. این روش با هدف اصلاح عملکرد مغز و بهبود شرایط بیمار انجام می‌شود. داروهایی که معمولا برای درمان بیماری‌های روحی و روانی به بیماران تجویز می‌شود شامل سیتالوپرام، پروزاک، زوپیکلون و مرفین است.

ترک اعتیاد بدون درد و خماری

خدمات تکمیلی ترک اعتیاد

فرد بیمار در کنار دریافت خدمات دروانی، روانشناسی و اعصاب شناختی به محیطی آرام و مراقبت‌ها و حمایت‌های دیگر هم نیاز دارد. کمپ آجودانیه با فراهم کردن محیطی آرام و امن با تجهیزات و امکانات عالی سعی کرده تا شرایطی ایده‌آل برای گذراندن دوره ترک اعتیاد فراهم کند. امکانات ورزشی و تفریحی باعث تقویت بیشتر روحیه افراد بیمار شده و روند درمان را سریع‌تر می‌کند. خدمات تکمیلی دیگری که در کمپ آجودانیه در اختیار افراد پذیرش شده قرار داده می‌شود، خدمات آموزشی است. این آموزش‌ها برای آگاه کردن افراد از روند درمان و ترک اعتیاد و همچنین حفظ این شرایط تا بهبودی کامل است.

پشتیبانی بعد از ترک اعتیاد

یکی از علل اصلی شکست در روند درمان و ترک اعتیاد عدم تحمل افراد در برابر درد و خماری و بازگشت به مصرف است. خیلی از افراد در برابر وسوسه‌های بعد از دوره ترک نمی‌توانند مقاومت کنند و دوباره به مصرف روی می‌آورند. خدمات ویژه‌ای که کمپ آجودانیه برای برطرف کردن این مسئله درنظر گرفته، پشتیبانی بعد از ترک اعتیاد است. به این معنی که افراد بعد از گذراندن طول دوره درمان و پاکی همچنان تحت نظر مرکز می‌مانند تا وقتی که احتمال بازگشت به اعتیاد به صفر برسد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فهرست مطالب

پذیرش اورژانسی و ارائه خدمات در این مرکز به صورت 24 ساعته می باشد و تیم درمان و پذیرش کلینیک ترک اعتیاد آجودانیه در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به بیماران و خانواده هایشان می باشند.

دوست داری از اعتیاد نجاتش بدی؟

همین حالا با ما تماس بگیر...
به بالای صفحه بردن