ترک اعتیاد فوری

ترک اعتیاد فوری

اشتراک بذار برای عزیزت ...

4.1/5 - (15 امتیاز)

مقدمه

حتما اسم ترک اعتیاد فوری به گوش تان خورده. اما آیا ترک اعتیاد فوری و یک روزه، واقعا جواب می دهد و امکان پذیر است؟ اعتیاد بیماری است که با تغییراتی در مغز همراه است که منجر به بروز رفتارهای مضر و ناسالم در فرد می شود و معمولا از آن جایی که ترک اعتیاد، پروسه بسیار سختی است، افراد معتاد از ترک اعتیاد فراری هستند و احتمال بازگشت مجددشان به مصرف مواد زیاد است.

نکته بسیار مهم این است که ترک اعتیاد به سادگی آن چه که بیان می شود، نیست و به یک برنامه درمانی با مراقبت های طولانی مدت نیاز دارد.در ادامه همراه ما باشید تا به بررسی کامل آن بپردازیم.

ترک اعتیاد فوری چیست؟

یکی از روش هایی است که این روزها مورد توجه افراد قرار گرفته است. در این روش، فرد به مدت حداقل چهار روز در کلینیک بستری می شود و بدن با استفاده از داروهای آنتاگونیست مانند نالوکسان و نالترکسان، سم زدایی خواهد شد، این داروها کمک می کنند تا روند دفع و ترک مورفین از بدن سریع تر انجام شود و به همین خاطر است که به آن ترک اعتیاد فوری گفته می شود.

واقعیتی که باید در نظر داشته باشید این است که ترک اعتیاد یک روزه انجام نمی شود . اگر این وعده به فرد معتاد داده شود، در صورتی که بعد از گذشتن تنها یک روز، به نتیجه ای نرسد، دلسرد می شود و اعتماد به نفس خود را برای ترک کردن از دست می دهد. این روش کمک می کند تا فرد سریع تر بتواند مصرف مواد را کنار بگذارد، سریع تر بتواند به جامعه و خانواده خود برگردد و روال عادی زندگی را داشته باشد.

مطالعه مطلب
مرکز ترک اعتیاد تهران چه امکاناتی دارد؟

ترک اعتیاد فوری

اصول ترک اعتیاد فوری

باید کاملا اصولی و طبق یک برنامه درمانی موثر و استاندارد باشد و نمی توان درمان واحدی را برای همه افراد اعمال کرد. روند درمان باید به گونه ای باشد که با توجه یه شرایط جسمانی و نیازهای فرد تعیین گردد. بسیار مهم است که فرد برای بازه زمانی طولانی تحت درمان و مراقبت باشد و به شرایط روحی و جسمی فرد اهمیت داده شود. چرا که هیچ چیزی به اندازه حفظ سلامت روحی و جسمی فرد در طول دوره ترک اعتیاد مهم نیست. حتی در ترک اعتیاد فوری نیز باید تمام مراحل زیر طی شود:

  • ارائه برنامه اصولی توسط پزشکان و روانشناسان
  • سم زدایی بدن با استفاده از دارو
  • رفتار درمانی
  • مراقبت های بعد از ترک اعتیاد

میزان موفقیت ترک اعتیاد با این روش

این یک روش سریع و بدون درد برای پیشگیری از بروز علائم شدید روحی، روانی و جسمی است و در واقع، یکی از بهترین گزینه ها برای افرادی است که برای مدت زمان طولانی به متادون، سولفات مرفین یا اکسی کانتین اعتیاد دارند. معمولا افراد با ترک اعتیاد فوری، با مشکلات روان شناختی کمتری روبرو می شوند و از آن جایی که تمایل شان به مصرف مواد کم می شود، بر این باور خواهند بود که اعتیادشان برطرف شده و همین مورد می تواند آن ها را به ادامه درمان تشویق کند. با این حال، فرد باید بعد از پایان ترک، تحت نظر و مراقبت باشد تا از عدم بازگشت مجدد اعتیاد اطمینان حاصل گردد.

بهترین کمپ ترک اعتیاد

کمپ ترک اعتیاد آجودانیه با مجوز رسمی از سازمان بهزیستی کشور، در محیطی دوستانه و بکارگیری مجرب ترین پزشکان و کادر درمانی حرفه ای، بهترین مشاوره و دکتر برای ترک اعتیاد را با توجه به شرایط افراد ارائه می دهد. در این کمپ، هر فرد تحت نظارت مستقیم پزشک قرار می گیرد. و با شرکت در جلسات گروه درمانی و خانواده درمانی، به زندگی سالم باز خواهد گشت.

مطالعه مطلب
خدمات درمان اعتیاد

دفتر مرکزی:

پاسداران، خیابان دولت، قبل از چهارراه دیباجی، پلاک 139

02122564464

0212565906

09124031953

پذیرش اورژانسی و ارائه خدمات در این مرکز به صورت 24 ساعته می باشد . تیم درمان و پذیرش کلینیک ترک اعتیاد آجودانیه در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به بیماران و خانواده هایشان می باشند.

کلام آخر

ما در این مقاله سعی کردیم اطلاعاتی درباره ترک اعتیاد فوری به شما بدهیم.امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

 

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فهرست مطالب

پذیرش اورژانسی و ارائه خدمات در این مرکز به صورت 24 ساعته می باشد و تیم درمان و پذیرش کلینیک ترک اعتیاد آجودانیه در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به بیماران و خانواده هایشان می باشند.

دوست داری از اعتیاد نجاتش بدی؟

همین حالا با ما تماس بگیر...
به بالای صفحه بردن