تصفیه خون برای ترک اعتیاد

"دتوکس" به‌معنای پاکسازی

اشتراک بذار برای عزیزت ...

3/5 - (22 امتیاز)

ترک اعتیاد شامل مراحل مختلفی است که برای بازیابی توان فرد و بازگرداندن او به زندگی انجام‌ می‌شود. رهایی از مواد مخدر، شامل چندین مرحله بوده و پس از اقدام فرد بیمار برای مراجعه به مراکز ترک اعتیاد، اولین قدم برای معالجه تصفیه خون است. تصفیه خون که به آن پاکسازی یا تعویض خون نیز گفته ‌می‌شود، به‌معنای سم‌زدایی از بدن و پاک شدن خون فرد از هرگونه مخدر است. در ادامه با تصفیه خون برای ترک اعتیاد، چگونگی آن و همچنین هزینه‌های آن بیشتر آشنا می‌شوید.

تعویض خون برای ترک اعتیاد چگونه انجام ‌می‌شود؟

تصفیه خون یا همان سم‌زدایی از بدن به‌منظور رفع وابستگی بدن به ماده اعتیادآور و عدم خماری پس از ترک انجام‌ می‌شود که معمولاً کار پیچیده و سختی نیست. تعویض خون به دو مرحله کلی سریع و فوق سریع تفکیک می‌شود که در ادامه در مورد آن‌ها بیشتر توضیح خواهیم داد. در برخی موارد شخص دارای اعتیاد می‌تواند برای سم‌زدایی به مراکز ترک اعتیاد معتبر و دارای مجوز مراجعه کند.

روند درمان و تصفیه خون در مراکز ترک اعتیاد به این صورت است که فرد بیمار تا چندین روز در یک محیط ایزوله بستری می‌شود تا خون وی از هر گونه مخدر پاک شود. در برخی موارد این مراکز می‌توانند از داروهایی به‌منظور تسریع روند پاکسازی استفاده‌ کنند.

انواع روش تصفیه خون برای ترک اعتیاد

همان‌طور که گفته شد تصفیه خون به دو دسته کلی سریع و فوق سریع انجام‌ می‌شود. در ادامه به شرح انواع روش‌های تصفیه خون برای ترک اعتیاد می‌پردازیم.

سم‌زدایی سریع توسط بستری‌شدن فرد بیمار

در سم‌زدایی سریع فرد بیمار حدوداً 4 روز بستری می‌شود و خون وی توسط داروهایی که پزشک متخصص تجویز می‌کند، از هر گونه مخدر پاکسازی می‌شود. بیماران با علائم ضعیف تا متوسط می‌توانند از این روش برای تصفیه خون استفاده ‌کنند که به‌علت انجام شدن در بیمارستان، روش امنی بوده و مشکلی ایجاد نمی‌کند.

مطالعه مطلب
ترک پتیدین

بستری شدن فرد دچار اعتیاد در کلینیک

سم‌زدایی سریع به‌صورت سرپایی

در این روش پاکسازی که به آن ترک اعتیاد با تعویض خون نیز گفته می شود، بیمار از داروهایی با مجوز پزشک استفاده می‌کند. کلونیدین یکی از داروهای اصلی است که بیمار در این روش از آن استفاده می‌کند تا علائم نشئگی و خماری که به‌علت ترک اتفاق می‌افتد را کاهش دهد. این حالت از سم‌زدایی و استفاده از کلونیدین برای بیمار با شدت مصرف مخدر کم استفاده می‌شود.

یک حالت دیگر از سم‌زدایی سرپایی، با استفاده از داروهای متادون و ابوپرنورفین انجام ‌می‌شود. در این حالت، این داروها توسط پزشک به بیمار تزریق می‌شود و به‌تدریج دوز تزریق کمتر می‌شود که با علائم خماری همراه است.

توجه داشته باشید که استفاده از این داروها بدون نظارت و مجوز پزشک می‌تواند خطرات جدی از جمله مرگ بیمار را به‌همراه داشته باشد؛ بنابراین برای تصفیه خون باید به کلینیک معتبر مراجعه کنید.

سم‌زدایی فوق سریع

در روش پاکسازی خون به‌صورت فوق سریع، از داروهای آنتاگونیست با دوز بسیار بالا استفاده می‌شود. در این روش پاکسازی خیلی سریع انجام ‌شده و معمولاً در حالت بیهوشی بیمار انجام ‌می‌شود.

در این روش، علائم ترک با شدت بسیار بالایی انجام ‌می‌گیرد؛ بنابراین ضروری است که در کلینیک معتبر و تحت نظر پزشک متخصص باتجربه و ماهر انجام شود.

عوارض تصفیه خون

تصفیه خون می‌تواند شامل عوارض جانبی به شرح ذیل باشد:

  • عصبی شدن فرد بیمار
  • تهوع
  • بی‌خوابی و اختلال در خواب
  • تغییرات خلق و خوی آنی
  • اختلال در تمرکز
  • درد بدن

معمولاً این علائم را نمی‌توان با داروی خاصی کاهش داد، اما انجام تصفیه خون در کلینیک معتبر و مجهز با پزشکان ماهر، روند ترک اعتیاد و عوارض جانبی را بی‌خطر می‌سازد.

مطالعه مطلب
عوارض مصرف استروئید ها + موثر ترین روش برای ترک استروئید ها

تصفیه خون تحت نظر پزشک

هزینه تصفیه خون برای ترک اعتیاد

هزینه تصفیه خون برای هر فرد متفاوت است و نمی‌توان به‌صورت کلی در مورد هزینه‌های معالجه صحبت کرد؛ زیرا بستگی به عوامل مختلفی از جمله میزان مصرف مخدر در بیمار و شدت وابستگی فرد به ماده اعتیادآور و همچنین روش انتخاب‌شده برای فرد دارد.

هزینه تصفیه خون برای ترک اعتیاد پس از معالجه بیمار و اقدام به درمان توسط پزشک متخصص تعیین می‌شود و ممکن است هزینه هر مرکز ترک اعتیاد یا بیمارستان با دیگری متفاوت باشد.

مراحل و روند تصفیه خون چگونه است؟

تصفیه خون مانند هر درمان دیگری دارای مراحل مختلفی است. این مراحل با توجه به‌شدت اعتیاد در فرد و نوع مخدر در هر فرد متفاوت است؛ اما در اکثر موارد به سه مرحله کلی تقسیم می‌شود که در ادامه به شرح آن می‌پردازیم:

ارزیابی بیمار

در مرحله اول از بیمار آزمایش خون گرفته‌ می‌شود تا میزان شدت اعتیاد و وجود مخدر در خون بیمار تعیین‌ شده و بهترین روش تصفیه خون برای وی توسط پزشک انتخاب شود. همچنین شرایط و مشکلات روانی بیمار نیز مورد بررسی قرار داده ‌می‌شود.

تثبیت کردن وضعیت جسمانی بیمار

در این مرحله، وضعیت بیمار با استفاده از روش‌های پزشکی تثبیت ‌شده تا از ایجاد مشکلات جسمی و روانی در فرد جلوگیری شود. ممکن است در این مرحله از داروهایی با تجویز پزشک به‌منظور کم‌تر کردن عوارض استفاده شود.

آماده‌سازی بیمار برای انجام تصفیه خون

در این مرحله، پزشک با بررسی عوامل مؤثر در روند درمان، یکی از روش‌های پاکسازی که برای بیمار مناسب است را انتخاب می‌کند و بیمار را در مورد این روش و روند درمان آگاه می‌سازد؛ سپس تصفیه خون برای ترک اعتیاد انجام ‌می‌شود تا فرد بعد از درمان بتواند به زندگی بازگردد.

مطالعه مطلب
16 میوه مفید برای ترک اعتیاد

قرص تصفیه خون برای ترک اعتیاد وجود دارد؟

بله، برای تصفیه صحیح خون و فقط زیر نظر پزشک داروهایی تجویز می شود که نباد خودسر استفاده شوند، اما وجود دارد و حتما باید با مشاوره با پزشک متخصص ترک اعتیاد تجویز شود.

تصفیه خون جهت ترک اعتیاد

تصفیه خون جهت ترک اعتیاد بسیار کار حساسی است و اگر در کمپ ترک اعتیاد معتبر و توسط کادر پزشکی مجرب انجام نشود، می‌تواند برای بیمار آسیب‌زا باشد و عوارض جانبی بسیاری نیز به‌همراه داشته باشد. کلینیک آجودانیه با استفاده از کادر مجرب و حرفه‌ای مفتخر به ارائه سرویس تصفیه خون برای ترک اعتیاد با قیمت بسیار مناسب و آماده پذیرش بیماران عزیز و بازگردانی آن‌ها به جامعه است.

اگر فردی در خانواده شما یا اطرافیان به اعتیاد دچار است، می‌توانید به سایت آجودانیه مراجعه کرده و از چگونگی اخذ نوبت و روند درمان آگاه شوید و به بیمار کمک کنید تا درمان خویش را آغاز کرده و زندگی دوباره‌ای را نیز تجربه کند.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فهرست مطالب

پذیرش اورژانسی و ارائه خدمات در این مرکز به صورت 24 ساعته می باشد و تیم درمان و پذیرش کلینیک ترک اعتیاد آجودانیه در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به بیماران و خانواده هایشان می باشند.

دوست داری از اعتیاد نجاتش بدی؟

همین حالا با ما تماس بگیر...
به بالای صفحه بردن