کمپ ترک اعتیاد یک ساله چیست ؟

C:\Users\ali sam\Desktop\23891.jpg

اشتراک بذار برای عزیزت ...

5/5 - (2 امتیاز)

اعتیاد به مواد مخدر یک بیماری مزمن است. البته اعتیاد صرفاً مصرف به مواد مخدر نیست. هدف کمپ ترک اعتیاد یک ساله بازگرداندن سلامت و رفاه و آسایش به افراد و خانواده هایشان می باشد.

از دیگر اهداف کمپ ترک اعتیاد آجودانیه که میتوان به آن اشاره کرد، آموزش انواع مختلف مهارت های ارتباطی است. مهارت های ارتباطی همچون بیان مشکلات و احساسات و آشنایی با افراد مشابه که به آنان کمک کند تا جایگاه خود را در جامعه بازیابند و در آینده نیز حضور فعال و موثری دراجتماع داشته باشند.

به نظر می‌رسد مهلت یک ساله که به معتادان برای ترک در کمپ‌ها داده می‌شود تلنگری باشد که آنها بتوانند بر اعتیاد خود غلبه کنند. زیرا اعتیاد با زندانی‌ کردن معتادان به‌هیچ‌ وجه ریشه‌ کن نشده و بازداشت و زندانی‌کردن معتادان هیج فایده‌ای جز تکمیل ظرفیت زندان‌ها و شیوع و افزایش آسیب‌ها نخواهد داشت.

کمپ ترک اعتیاد یک ساله چیست ؟

ترک اعتیاد

ترک اعتیاد در قدیم بسیار سخت و دردناک بود اما در حال حاضر خدمات خوب مراکز ترک اعتیاد سپری کردن دوره ی ترک بسیار برای بیمار راحت تر شده است. یکی از مفید ترین و ایمن ترین راه های ترک اعتیاد، حضور و اقامت در کمپ ترک اعتیاد است.

این روش سال ‌هاست که پاکی‌ های زیادی را به جامعه بازگردانده است.

مراکز ترک اعتیاد، به خانواده ها و یا افرادی که در دام اعتیاد هستند، کمک بسیار زیادی کرده است و با کمک گروه درمانی، تجربه درمانگران، علم پزشکی و روانشناسی، ترک اعتیاد را به راحت ترین شکل ممکن ساختند.

دلیل مراجعه به کمپ ترک اعتیاد

یکی از اصلی ترین دلایل حضور در کمپ ترک اعتیاد این است که فرد بیمار برای ترک باید مدتی را به دور از خانواده و جامعه سپری کند.ما اعتیاد را یک بیماری چند بعدی می ‌دانیم (جسمی، روحی، روانی، جنسی) که تمامی این موارد باید در زمان ترک مورد توجه قرار گیرند.

داشتن آرامش و قرارگیری در محیطی به دور از استرس، بزرگترین کمک را به درمان فرد بیمار خواهد کرد. حضور در محیطی پر از ارامش و بدون وسوسه و بی خطراز لزومات گذراندن دوره قطع مصرف است. درمان گروهی و کمک هم دردان گرفتار به اعتیاد به یکدیگر بالاترین ارزش درمانی را دارد.

مطالعه مطلب
روش های موثر برای ترک دیازپام

استفاده از تجربه مددکاران اعتیاد، مشاوران و روانپزشکان، استفاده از تجربه پزشکان بالینی در این مراکز، مجموعه ای از عوامل استاندارد و علمی را برای درمان و ترک اعتیاد در اختیار مددجویان قرار میدهد. برگزای جلسات گروهی ترک اعتیاد و کلاس‌های آموزشی مهارت های زندگی، جلسات خانواده و مشاوره به بیمار برای برخورد صحیح با این مشکل در برنامه‌های کمپ ترک اعتیاد آجودانیه قرار دارد.

دلیل مراجعه به کمپ ترک اعتیاد

هزینه کمپ ترک اعتیاد یکساله

برای هر فردی که برای درمان اعتیاد به کمپ های ترک اعتیاد مراجعه می‌کند هزینه های مختلفی وجود دارد. این هزینه ها شامل مواد غذایی، هزینه دارو، هزینه های مربوط به درمان جسمی و روانی و است. اما به طور کلی هزینه کمپ ترک اعتیاد بسته به نوع تغذیه بیماران، امکانات رفاهی، و خصوصی یا دولتی بودن کمپ بستگی دارد. هزینه کمپ ترک اعتیاد با مجوز بهزیستی، بر اساس تعرفه سازمان بهزیستی محاسبه می شود و با توجه به هزینه بهترین امکانات در اختیار بیمار قرار میگیرد.

شرایط ایده‌آل کمپ ترک اعتیاد

حتما به این نکته توجه داشته باشید که از اهداف یک کمپ ترک اعتیاد مناسب آن است که یک فضا و محیط مناسب و سرشار از آرامش و احساس امنیت و احترام به دور از تحقیر و توهین برای بازتوانی و درمان معتادان و بازگشت آنان به جامعه ایجاد شود. توجه داشته باشید که در چنین محیطی که شخص معتاد در آن به سر می برد، به هیچ عنوان نباید احساس تحقیر شدگی و مجرم بودن به او القا شود وگرنه نتیجه ی معکوس به دست می آید و فرد امید به زندگی و روحیه خود را ازدست میدهد.

بنا بر تعریفی که در جامعه ی بین الملل توسط اداره خدمات مواد مخدر و بهداشت روانی آمریکا در سال ۲۰۱۰ میلادی، برای کمپ ترک اعتیاد ارائه شده است میتوان گفت که: کمپ ترک اعتیاد با روش های درمانی و جامعی که نیاز های روانی مراجعه کنندگان را نیز در نظر میگیرد باعث سهولت در فرایند تغییر عادت های اشتباه افراد یا همان اعتیاد آنان به مواد مخدر میشود.

مطالعه مطلب
هزینه سم زدایی سریع برای ترک اعتیاد

یکی از مهم ترین شرایط کمپ ترک اعتیاد برای بستری بیمار، رضایت شخص بیمار یا حکم دادگاه است. طبق ماده 621 قانون، اگر خانواده شخص معتاد او را به اجبار و بدون حکم دادگاه به کمپ ببرند، این کار آنها آدم ربایی محسوب می شود و مجازات دارد.

خانواده ها و مسئولین کمپ ها باید توجه داشته باشند که نمی شود کسی را بدون حکم قضایی وادار به ترک مواد مخدر کرد. هرچند هدف خانواده ها از این کار نجات و ترک شخص بیمار است اما بدون طی کردن مراحل قانونی امکان پذیر نیست.

شرایط ایده‌آل کمپ ترک اعتیاد

مراحل ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد یک ساله

قدم اول:

اولین قدم مراجعه به مشاور و همچنین پزشک مناسب ترک اعتیاد جهت بررسی وضعیت جسمی و روحی فرد معتاد می باشد. توجه داشته باشید که هر فرد با توجه به نوع مواد، میزان مصرف، طول مدت مصرف و شرایط روحی و جسمی شرایط منحصر به فرد خود را دارد و پزشک و مشاور کمپ با بررسی موارد ذکر شده برنامه ریزی ترک را برای فرد مورد نظر به صورت فردی انجام می‌دهند. همچنین جلسات مشاوره به خانواده فرد معتاد هم توسط مشاوران کمپ ترک اعتیاد انجام می شود.

قدم دوم:

مرحله سم زدایی آغاز می شود.

این مرحله مهم ترین و حیاتی ترین بخش شروع درمان است و به خارج شدن مواد از بدن گفته می‌شود.این مرحله برای بیماران، قسمت سخت و پراسترس پروسه درمان است اما ما با تجربه و استفاده از روش‌های ترکیبی، تضمین کمترین آسیب و درد احتمالی را خواهیم داد.

بیماران پس از گذراندن دوره مرحله سم‌زدایی، هنگامی که از اتاق قرنطینه ی کمپ ترک اعتیاد یک ساله بیرون می آیند، این امکان برایشان ایجاد میشود تا بتوانند به طورهم‌ زمان با شرکت در دوره‌ها و جلسات ترک اعتیاد شرکت کنند که در بخش بعدی توضیح می دهیم.

مطالعه مطلب
مرکز ترک اعتیاد تهران چه امکاناتی دارد؟

قدم سوم:

بعد از سم زدایی، بیماران وارد گروه شده و اقامت کوتاه مدت خود را در مجموعه دنبال خواهند کرد. شرکت در کلاس‌های آموزشی، انگیزشی، مشاوره، ورزشی از این دوره آغاز می شود. در این دوره بیماران با وقت گذزندان و صحبت هایی راجب به بیماری که داشتند شرایط را برای خود آسان تر می کنند.

قدم چهارم:

پس از طی این دوره ها، بیمار آماده بازگشت به جامعه و خانواده است. اما این دوره پایان همه چیز نیست. کمپ ترک اعتیاد آجودانیه به منظور جلوگیری از بازگشت احتمالی بیماران و مشکلاتی که پیش رو دارد، کلاس‌ها و جلسات مشاوره ای در نظر گرفته شده است که فرد باید تا مدت ها در آن کلاس ها شرکت کنند.

البته بسیار دیده شده که عزیزانی که روزی برای ترک اعتیاد به کمپ مراجعه کرده بودند، امروز به عنوان همیار در کمپ ها مشغول به فعالیت شده اند تا هم نوعان خود را از این بیماری نجات دهند.

مهم ترین دلیل ارجح بودن این روش، حضور هم دردان با تجربه به عنوان خدمت گذار در کنار معتادین است.

تجربه ی چندین ساله مددیاران کمپ ترک اعتیاد یک ساله آجودانیه به همراه استفاده از پزشک مجرب و مشاور های شخصی و خانوادگی برای بیمار و خانواده، درصد بالای موفقیت مددجویان ما را رقم زده است.

  • اموزش های لازم برای ترک اعتیاد
  • روبرو شدن با ترس‌ها
  • جلوگیری از استرس
  • روش صحیح زندگی روزانه
  • برقراری نظم در زندگی و کار
  • مسئولیت پذیری
  • یافتن ارتباطات صحیح و عمیق
  • کنترل خشم و اضطراب

این آموزش ها با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است و مدت زمان آموزش هر فرد بستگی به خود فرد دارد.

مراحل ترک اعتیاد در کمپ ترک اعتیاد یک ساله

این آموزش ها با توجه به شرایط هر فرد متفاوت است و مدت زمان آموزش هر فرد بستگی به خود فرد دارد.

کلام آخر

ما همیشه و در همه حال در مرکز ترک اعتیاد آجودانیه به دنبال زیباترین روزها برای افراد تحت درمان هستیم.

به امید بهبودی همه ی بیماران گرفتار به دام اعتیاد.

دیدگاه‌ خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مقالات مرتبط

فهرست مطالب

پذیرش اورژانسی و ارائه خدمات در این مرکز به صورت 24 ساعته می باشد و تیم درمان و پذیرش کلینیک ترک اعتیاد آجودانیه در هر ساعتی از شبانه روز آماده خدمت رسانی به بیماران و خانواده هایشان می باشند.

دوست داری از اعتیاد نجاتش بدی؟

همین حالا با ما تماس بگیر...
به بالای صفحه بردن